86.23 Stomatološka praksa – šta obuhvata i kako izgleda rad
Šifra 86.23 označava pružanje stomatoloških usluga u okviru opšte i specijalističke prakse. Radi se o kliničkim postupcima koji se obavljaju u ordinacijama, manjim stomatološkim centrima ili polikliničkim ambijentima: pregledi, terapije zuba i desni, endodontski zahvati, ortodontske intervencije, dečija stomatologija, oralna hirurgija i slične procedure usmerene na lečenje i održavanje usne duplje. Tipični klijenti su privatni pacijenti, ponekad pacijenti upućeni iz drugih zdravstvenih ustanova ili klijenti koji dolaze preko osiguravajućih aranžmana.
Stomatološka praksa po ovoj šifri odnosi se na neposredno pružanje medicinskih postupaka i ne uključuje proizvodnju proteza i drugih protetičkih elemenata u zubarskim laboratorijama, rad bolnica ili potpuno samostalne delatnosti stomatološkog osoblja kao zasebnu delatnost. U praksi to znači da ordinacija može angažovati zubnog tehničara ili sarađivati sa zubarskom laboratorijom, ali izrada proteza zahteva drugačiju registraciju ili ugovorni odnos sa laboratorijom.
Koje aktivnosti možete obavljati pod 86.23 Stomatološka praksa
Pod ovom grupom moguće je obavljati širok spektar kliničkih stomatoloških usluga koje su usmerene na dijagnostiku, lečenje i preventivu. Posao obično obuhvata kontakt sa pacijentom od prijema do završetka terapije, planiranje tretmana i praćenje ishoda.
Tipične aktivnosti i saradnja
U svakodnevnom radu radi se o pregledima, rendgenskoj dijagnostici, popravkama, vađenju zuba, lečenju kanala, ortodontskim aktivnostima, hirurškim intervencijama i tretmanima usmerenim ka deci. Saradnja obično podrazumeva:
- rad sa stomatološkim pomoćnim osobljem (stomatološke sestre, higijeničari) u okviru ordinacije;
- ugovorne odnose sa zubarskim i protetičkim laboratorijama za izradu nadoknada;
- povremenu konsultaciju ili upućivanje pacijenata specijalistima ili u bolnički sistem kada je procedura van domena ambulantne prakse.
Obaveze prema klijentima i administrativne potrebe
Odgovornost uključuje pravilno vođenje medicinske dokumentacije, obaveštavanje pacijenata o toku terapije i potencijalnim rizicima, kao i jasne informacije o cenama i uslovima plaćanja. Ključne administrativne obaveze koje treba planirati su evidentiranje prihoda i troškova, izdavanje odgovarajuće dokumentacije pacijentima, čuvanje zdravstvene dokumentacije i vođenje evidencije o sterilizaciji i potrošnom materijalu. Ako ordinacija radi sa ugovorima o saradnji ili zapošljava pomoćno osoblje, potrebno je urediti ugovorne odnose i interne procedure.
Praktični saveti za preduzetnike u 86.23 Stomatološka praksa
Usmerite poslovanje na kvalitet usluge i upravljanje rizicima, a pri tome vodite računa o poreskim i administrativnim aspektima poslovanja.
Poreske i finansijske preporuke
Razgovarajte sa knjigovođom o najpovoljnijem modelu oporezivanja za vašu ordinaciju – postoji mogućnost paušalnog oporezivanja za delatnosti iz ove grupe uz ispunjenje uslova i odluku nadležne poreske službe. Planirajte novčane tokove uzimajući u obzir ulaganja u opremu i redovne troškove potrošnog materijala. Redovna finansijska evidencija pomaže kod donošenja odluka o cenama i investicijama.
Upravljanje rizicima, dokumentacija i kvaliteta
Obezbedite jasne pristanke pacijenata, urednu medicinsku dokumentaciju i interne protokole za sterilizaciju i bezbednost. Razmislite o profesionalnom osiguranju odgovornosti kako biste zaštitili ordinaciju i lično odgovorne osobe u slučaju spora. Za saradnju sa laboratorijama i eksternim saradnicima koristite pisane ugovore koji jasno definišu obaveze, rokove i odgovornosti.
Obratite pažnju na upravljanje otpadom i potencijalne ekološke aspekte rada (špicevi, amalgamski otpad i slično): iako je uticaj ove delatnosti na životnu sredinu uglavnom mali, potrebno je organizovati pravilno prikupljanje i zbrinjavanje medicinskog otpada u skladu sa propisima i lokalnim praksama. Fokusirajte se i na kontinuiranu edukaciju tima, dobar odnos sa pacijentima i transparentnu komunikaciju oko cena i termina. Online prisustvo i efikasno upravljanje zakazivanjima značajno poboljšavaju popunjenost termina i zadovoljstvo pacijenata.