Šifra delatnosti: 70.22

Konsultantske aktivnosti u vezi s poslovanjem i ostalim upravljanjem

Obuhvata pružanje poslovnih i upravljačkih saveta, usmeravanja i operativne pomoći kompanijama i organizacijama, na primer u vezi sa razvojom strategije, organizacionim planiranjem, optimizacijom poslovnih procesa, promenama u upravljanju, smanjenjem troškova i drugim finansijskim pitanjima. Uključuje podršku u definisanju marketinških ciljeva i politika, planiranju i praksi u oblasti ljudskih resursa (zapošljavanje, raspoređivanje, planiranje kadrova, strategije penzionisanja), kao i savetovanje o planiranju i kontroli proizvodnje. Poslovne usluge obuhvataju i izradu računovodstvenih postupaka i procedura budžetske kontrole troškova, kao i savetovanje o planiranju, organizaciji, efikasnosti rada, kontroli i upravljanju informacijama u privatnom i javnom sektoru.

Ne obuhvata softversko projektovanje za računovodstvo, pravno savetovanje i zastupanje, knjigovodstvene i računovodstvene poslove i poresko savetovanje, arhitektonske i inženjerske, ekološke, agronomske, bezbednosne i slične konsultantske usluge, usluge agencija za zapošljavanje, kao ni pomoćne obrazovne usluge. Ove aktivnosti imaju mali uticaj na životnu sredinu.

Zvaničan opis

Obuhvata davanje saveta, usmeravanje ili pružanje operativne pomoći poslovnim i drugim organizacijama u vezi s upravljanjem, kao što su strategije kompanija i organizaciono planiranje, transformisanje poslovnih procesa, promena uprave, smanjenje troškova i druga finansijska pitanja.

Uključuje i marketinške ciljeve i politike; politike, praktična pitanja i planiranje u oblasti ljudskih resursa, obezbeđivanje ljudskih resursa, prakse i planiranja; strategija penzionisanja; planiranje proizvodnje i kontrole.

Poslovne usluge mogu obuhvatiti davanje saveta, usmeravanje ili pružanje operativne pomoći ekonomskim subjektima i javnim službama u vezi sa:

  • izradom računovodstvenih postupaka, programa i procedura troškova budžetske kontrole
  • davanjem saveta i pružanjem pomoći ekonomskim subjektima i javnim službama, koji se odnose na planiranje, organizaciona pitanja, efikasnost poslovanja i kontrolu, upravljanje informacijama i dr.

Ne obuhvata:

  • projektovanje softvera za računovodstvo, del. 62.01
  • davanje pravnih saveta i predstavljanje, del. 69.10
  • obavljanje računovodstvenih i knjigovodstvenih poslova i poslova kontrole; davanje poreskih saveta, del. 69.20
  • arhitektonske i inženjerske konsultantske aktivnosti, del. 71.11 i 71.12
  • ekološke, agronomske, bezbednosne i slične konsultantske aktivnosti, del. 74.90
  • delatnost agencija za zapošljavanje, del. 78.10
  • pomoćne obrazovne aktivnosti, del. 85.60
Šifra delatnosti 70.22 Konsultantske aktivnosti u vezi s poslovanjem i ostalim upravljanjem MOŽE da bude paušalno oporezovana

Eko taksa za

Šifra delatnosti: 70.22

Uticaj na životnu sredinu: Mali stepen

Šifra delatnosti 70.22 Konsultantske aktivnosti u vezi s poslovanjem i ostalim upravljanjem ima mali stepen uticaja na životnu sredinu. Naknada za eko taksu iznosi:

Velika pravna lica i preduzetnici500.000,00 dinara
Srednja pravna lica i preduzetnici125.000,00 dinara
Mala pravna lica i preduzetnici500.000,00 dinara
Mikro pravna lica i preduzetnici5.000,00 dinara

Konsultantske aktivnosti u vezi s poslovanjem i ostalim upravljanjem 70.22

Šifra 70.22 obuhvata profesionalne usluge kojima se daje saveti, usmeravanje i operativna podrška preduzećima, organizacijama i javnim službama u vezi sa upravljanjem i poslovanjem. To uključuje kreiranje i prilagođavanje strategija, organizaciono planiranje, unapređenje i transformaciju poslovnih procesa, projekte za smanjenje troškova i druga finansijska pitanja. Pod ovom šifrom rade konsultanti koji pomažu klijentima da postave ili revidiraju marketinške politike, planiraju ljudske resurse (od zapošljavanja do planiranja kadrova i pitanja penzionisanja), optimizuju proizvodne i operativne protokole i uvedu sisteme za kontrolu troškova i informacija.

U praksi to znači rad na projektima koji mogu biti kraći savetodavni angažmani, izrada procedura i priručnika, vođenje radionica za menadžment, praćenje implementacije preporuka i pružanje podrške tokom promena u organizaciji. Aktivnosti iz ove grupe ne podrazumevaju pružanje softverskih rešenja za računovodstvo, obavljanje knjigovodstvenih poslova ili poresko savetovanje, niti pravno zastupanje — to su zasebne oblasti koje se obično ugovaraju posebno ili zahtevaju drugačiju šifru delatnosti.

Dnevne aktivnosti, tipični klijenti i obaveze kod 70.22

Rad pod ovom šifrom često kombinuje analitički i operativni pristup: prikupljanje podataka, analiza, preporuke i podrška pri implementaciji. Klijenti su najčešće vlasnici preduzeća, izvršni menadžeri, rukovodioci sektora, timovi ljudskih resursa i finansija, ali i javne institucije i nevladine organizacije koje traže unapređenje upravljanja i procesa.

Tipične aktivnosti

Svakodnevne aktivnosti mogu obuhvatati:

  • intervjue i radionice sa ključnim osobljem;
  • mapiranje i optimizaciju poslovnih procesa;
  • izradu ili reviziju strategija i poslovnih planova;
  • postavljanje KPI sistema i mehanizama izveštavanja;
  • pripremu procedura za kontrolu troškova i budžetsku disciplinu;
  • treninge i coaching menadžmenta tokom promena;
  • podršku pri reorganizaciji ili uvođenju novih operativnih rešenja.

Obaveze prema klijentima i administrativne obaveze

Kao konsultant, odgovornost prema klijentima obuhvata jasno definisanje obima posla, rokova i očekivanih rezultata. Standardne poslovne prakse koje treba unapred isplanirati:

  • pisani ugovor ili ponuda sa preciziranim obimom, isporukama i načinom plaćanja;
  • potpisivanje izjava o poverljivosti ili NDA kad se radi sa osetljivim podacima;
  • vođenje evidencije izvršenih usluga, fakturisanje i čuvanje dokumentacije za računovodstvo;
  • dokumentovanje preporuka i praktičnih koraka za implementaciju;
  • plan za upravljanje rizicima i eventualnim nesporazumima tokom projekta;
  • ako angažujete podizvođače ili saradnike, imati pisane ugovore koji razjašnjavaju odgovornosti.

Pored ugovora i poslovne dokumentacije, treba planirati i organizacione detalje kao što su putni troškovi, termini za prezentacije, format isporuka (izveštaji, prezentacije, treninzi) i podrška nakon završetka projekta, ako je dogovorena.

Saveti za uspešno poslovanje u delatnosti 70.22

Da bi konsultantski posao bio održiv i konkurentan, važno je kombinovati stručnost sa profesionalnim pristupom u vođenju poslovanja. Ključne stavke na koje se preporučuje obratiti pažnju su praktične i operativne prirode.

Poreske, računovodstvene i osiguravajuće smernice

Pre nego što počnete sa radom ili proširite ponudu, konsultujte računovođu o opcijama oporezivanja za delatnost 70.22. Postoji mogućnost paušalnog oporezivanja za određene delatnosti uz ispunjenje uslova i odluku poreske uprave; računovođa će pomoći da procenite da li je to odgovarajuće za vaš model. Takođe planirajte vođenje uredne evidencije, redovno fakturisanje i pravovremeno arhiviranje ugovora i izveštaja. Razmislite o profesionalnom osiguranju od odgovornosti i o pokriću za digitalne rizike ako obrađujete poverljive podatke klijenata.

Dodatni praktični saveti:

  • jasno definišite usluge i pakete (projekti, retainer, satnica) kako bi klijent odmah znao šta dobija;
  • pripremite standardne šablone ugovora, ponuda i izveštaja i prilagođavajte ih projektu;
  • gradite reputaciju kroz reference i studije slučaja; kvalitetna dokumentacija uspeha je najbolji marketing;
  • specijalizacija po industriji ili funkciji (npr. HR, proizvodnja, finansije) često donosi veću vrednost i diferencijaciju;
  • ulaganje u profesionalni razvoj i alate za analitiku povećava kredibilitet i efikasnost;
  • ako radite sa javnim sektorom, pripremite se na strožije procedure i dokumentacione zahteve;
  • procena uticaja na životnu sredinu obično je mala za ovu delatnost, ali ako projekti uključuju veći fizički uticaj, proverite specifične obaveze i komunikaciju sa klijentom;
  • održavajte jasnu komunikaciju tokom projekta i tražite povratne informacije kako biste poboljšali usluge.

Dobro upravljanje obavezama, transparentni ugovori i kontinuirana provera finansijske isplativosti projekata značajno povećavaju šanse za dugoročan uspeh u okviru delatnosti 70.22.

Pitanje: Koja je šifra delatnosti za Konsultantske aktivnosti u vezi s poslovanjem i ostalim upravljanjem?

Odgovor: Šifra delatnosti koja odgovara za Konsultantske aktivnosti u vezi s poslovanjem i ostalim upravljanjem je 70.22.

Pitanje: Koji je naziv delatnosti za šifru delatnosti 70.22?

Odgovor: Šifra delatnosti 70.22 odnosi se na delatnost Konsultantske aktivnosti u vezi s poslovanjem i ostalim upravljanjem.

Pitanje: Da li se šifra delatnosti 70.22 odnosi na delatnost Konsultantske aktivnosti u vezi s poslovanjem i ostalim upravljanjem?

Odgovor: Da, šifra delatnosti 70.22 upravo označava delatnost Konsultantske aktivnosti u vezi s poslovanjem i ostalim upravljanjem.

Pitanje: Gde mogu da proverim detaljan opis delatnosti Konsultantske aktivnosti u vezi s poslovanjem i ostalim upravljanjem?

Odgovor: Detaljan opis delatnosti Konsultantske aktivnosti u vezi s poslovanjem i ostalim upravljanjem nalazi se na ovoj stranici, u zvaničnom opisu šifre delatnosti 70.22 i pratećem tumačenju.