Šifra delatnosti: 95.11

Popravka računara i periferne opreme

Ova šifra obuhvata popravku i održavanje računara i prateće opreme, kao što su desktop i laptop računari, magnetni i optički diskovi (CD, DVD), čipovi i drugi ugrađeni elementi, kao i štampači, monitori, tastature, miševi, skeneri, serveri, modemi, čitači kartica, računarski projektori i slična oprema, uključujući i specijalnu opremu poput kaciga za virtuelnu stvarnost. U okviru ove šifre pružaju se usluge i za računarske terminale kao što su bankomati (ATM), POS terminali za čitanje bar kodova i džepni računari (PDA). Ove aktivnosti imaju generalno mali uticaj na životnu sredinu.

Ne obuhvata se popravka i održavanje nosača modemske opreme, koja je razvrstana pod drugom šifrom (95.12).

Zvaničan opis

Obuhvata:

  • popravku elektronske opreme kao što su računari, računske mašine i prateća oprema:
  • desktop, laptop, magnetni diskovi, čipovi i drugi ugrađeni elementi, optički diskovi (CD-R, CD-ROM, DVD-ROM, DVD-R), štampači, monitori, tastature, miševi, komandne palice, kuglice za računarske miševe, unutrašnji i spoljašnji računski modemi, namenski terminali, serveri, skeneri, čitači kartica, kacige za virtuelnu stvarnost, računarski projektori itd.

Takođe obuhvata popravku i održavanje računarskih terminala kao što su bankomati (ATM), terminala za čitanje bar kodova (POS) i džepnih računara (PDA).

Ne obuhvata:

  • popravku i održavanje nosača modemske opreme, del. 95.12
Šifra delatnosti 95.11 Popravka računara i periferne opreme MOŽE da bude paušalno oporezovana

Eko taksa za

Šifra delatnosti: 95.11

Uticaj na životnu sredinu: Mali stepen

Šifra delatnosti 95.11 Popravka računara i periferne opreme ima mali stepen uticaja na životnu sredinu. Naknada za eko taksu iznosi:

Velika pravna lica i preduzetnici500.000,00 dinara
Srednja pravna lica i preduzetnici125.000,00 dinara
Mala pravna lica i preduzetnici500.000,00 dinara
Mikro pravna lica i preduzetnici5.000,00 dinara

95.11 – Popravka računara i periferne opreme: šta obuhvata

Šifra grupe 95.11 označava delatnost koja se bavi popravkom i održavanjem računara i prateće opreme. To uključuje rad na desktop i laptop računarima, serverima, skenerima, štampačima, monitorima, tastaturama, miševima, modemima, čitačima kartica, projektorima i sličnim uređajima, kao i popravku terminala kao što su bankomati (ATM) i POS terminali. Delatnost može uključivati i rad na optičkim i magnetnim nosačima podataka, zamenama čipova i ugrađenih komponenti te servisiranje specijalne opreme poput kaciga za virtuelnu stvarnost.

U praksi to znači da preduzetnik može raditi u servisnoj radionici, nuditi mobilne intervencije kod klijenata ili kombinovati obe opcije. Klijenti su najčešće fizička lica, mala i srednja preduzeća, trgovine, kancelarije i ponekad specijalizovane firme koje upravljaju terminalima. Posao obično zahteva dobru tehničku opremu za dijagnostiku, zalihu rezervnih delova, pouzdanu logistiku i urednu dokumentaciju o obavljenim uslugama.

95.11 – Dnevne aktivnosti pri popravci računara i periferne opreme

Radni dan u ovoj delatnosti sastoji se od kombinacije tehničkih zadataka, komunikacije s klijentima i uredskog vođenja poslova. Tipične aktivnosti uključuju prijem uređaja, dijagnostiku, zamenu neispravnih komponenti, testiranje nakon intervencije i izdavanje potvrda o izvršenoj usluzi. Važno je planirati vreme za narudžbine, popravke koje traju duže i hitne intervencije.

Tipične aktivnosti i partneri

Osim same popravke, često su potrebne nabavka delova, saradnja s dobavljačima i recimo saradnja s kurirskim službama za slanje uređaja. S poslovnim klijentima korisno je imati jasno definisane ugovore o održavanju i planove redovnih servisnih poseta. Za rad na bankomatima, POS terminalima i drugim specifičnim terminalima često su potrebni dodatni dogovori o pristupu i bezbednosnim procedurama.

Odgovornosti i administrativne obaveze

Preduzetnik treba da osigura urednu evidenciju prijema i izdavanja uređaja, servisnih naloga i potvrda o izvršenim radovima. Dobro je voditi zapis o korišćenim delovima (serijski brojevi, garancije), o svim testovima koje ste izvršili i o rokovima preuzimanja. Preporučuje se korišćenje standardnog obrasca prijema/otpremnice koji klijent potpisuje, kao i vođenje jednostavne evidencije prihoda i troškova za poreske i računovodstvene potrebe.

95.11 – Praktični saveti za preduzetnike u popravci računara i periferne opreme

Konsultujte računovođu o oporezivanju i mogućnosti paušalnog oporezivanja za 95.11, jer to može uticati na način vođenja knjiga, izdavanje računa i cenu usluga. Računovođa može pomoći i pri izboru optimalnog oblika registracije i načina vođenja poslovne evidencije.

  • Ugovori i pisana dokumentacija: koristite jasne uslove usluge, obrazac prijema i potvrdu o završetku posla. Kod poslovnih klijenata definišite obim usluge i odgovornosti u pisanom obliku.
  • Pitanja bezbednosti podataka: preuzimanje i rad na uređajima zahteva ponašanje koje štiti klijentove podatke. Preporučuje se tražiti saglasnost klijenta za rad na podacima, nuditi opciju sigurnosne kopije pre intervencije i jasno objašnjavati postupke za brisanje podataka pri zamenama uređaja.
  • Upravljanje delovima i otpadom: vodite evidenciju zaliha, pratite rokove garancija i uspostavite pouzdane kanale za nabavku originalnih ili proverenih rezervnih delova. Iako delatnost obično ima mali uticaj na životnu sredinu, organizujte pravilno zbrinjavanje elektronskog otpada u saradnji sa ovlašćenim prikupljačima.
  • Garancije i odgovornost: jasno komunicirajte obim i trajanje garancije na rad i ugrađene delove. Razmislite o osiguranju od profesionalne odgovornosti koje može pokriti štetu nastalu pri popravci.
  • Odnos s klijentima i reputacija: brzo odgovaranje na zahteve, transparentno cenovnikovanje i dokumentovanje rada grade poverenje. Online prisustvo (sajt, recenzije, društvene mreže) značajno pomaže privlačenju novih klijenata.
  • Specijalizacija i stalno usavršavanje: razmislite o specijalizaciji (npr. laptop matičnih ploča, serverska oprema, ATM/POS servis) kako biste povećali vrednost usluge i diferencirali ponudu. Ulaganje u dijagnostičke alate i edukaciju osoblja se brzo isplati.
  • Poslovni model i cena: definišite da li nudite fiksne cene za tipične intervencije, satnicu ili procenat vrednosti zamene delova. Razmotrite plaćanje karticama, fakturisanje za pravna lica i pravila za avansna plaćanja kod većih popravki.

Planiranje, uredna dokumentacija i jasna komunikacija sa klijentima su ključni za stabilno poslovanje u okviru 95.11. Redovno praćenje nabavke delova i upravljanje rizicima (podaci, pogrešna instalacija, e-otpad) pomaže da servis ostane pouzdan i konkurentan.

Pitanje: Koja je šifra delatnosti za Popravka računara i periferne opreme?

Odgovor: Šifra delatnosti koja odgovara za Popravka računara i periferne opreme je 95.11.

Pitanje: Koji je naziv delatnosti za šifru delatnosti 95.11?

Odgovor: Šifra delatnosti 95.11 odnosi se na delatnost Popravka računara i periferne opreme.

Pitanje: Da li se šifra delatnosti 95.11 odnosi na delatnost Popravka računara i periferne opreme?

Odgovor: Da, šifra delatnosti 95.11 upravo označava delatnost Popravka računara i periferne opreme.

Pitanje: Gde mogu da proverim detaljan opis delatnosti Popravka računara i periferne opreme?

Odgovor: Detaljan opis delatnosti Popravka računara i periferne opreme nalazi se na ovoj stranici, u zvaničnom opisu šifre delatnosti 95.11 i pratećem tumačenju.