Šifra delatnosti: 81.10

Usluge održavanja objekata

Obuhvata kombinovane usluge održavanja objekata koje uključuju čišćenje, tehničko održavanje, iznošenje otpada, fizičko obezbeđenje i čuvanje, raznošenje pošte unutar objekta, pranje rublja i slične poslove u prostoru korisnika. Ove poslove obavlja pomoćno osoblje koje nije uključeno u glavni posao korisnika i ne snosi odgovornost za njegovo obavljanje. Ovakve aktivnosti imaju uglavnom mali uticaj na životnu sredinu.

Ne obuhvata pružanje samo jedne od navedenih pomoćnih usluga (npr. samo unutrašnje čišćenje). Takođe, ne obuhvata obezbeđivanje kompletnog rukovodećeg i radnog osoblja za vođenje hotela, restorana, rudnika, bolnica i sl., zatim održavanje i upravljanje klijentovim računarskim sistemom i uređajima za obradu podataka, kao ni rad zatvora i kazneno-popravnih ustanova za naknadu.

Zvaničan opis

Obuhvata kombinaciju usluga održavanja objekata, koje podrazumevaju čišćenje, održavanje, izbacivanje otpadaka, čuvanje i zaštitu, raznošenje pošte, pranje rublja i slične usluge unutar objekta.

Pomoćne delatnosti obavlja pomoćno osoblje koje nije uključeno u obavljanje glavne delatnosti korisnika usluga i koje nije odgovorno za nju.

Ne obuhvata:

  • pružanje samo jedne od pomoćnih usluga (npr. samo usluge unutrašnjeg čišćenja)
  • pružanje usluga rukovodećeg i radnog osoblja radi potpunog poslovanja jedinice u vlasništvu korisnika usluge, npr. hotela, restorana, rudnika, bolnice
  • obezbeđivanje funkcionisanja klijentovog računarskog sistema i/ili uređaja za obradu podataka, del. 62.03
  • rad zatvora i kazneno-popravnih domova za naknadu, del. 84.23
Šifra delatnosti 81.10 Usluge održavanja objekata MOŽE da bude paušalno oporezovana

Eko taksa za

Šifra delatnosti: 81.10

Uticaj na životnu sredinu: Mali stepen

Šifra delatnosti 81.10 Usluge održavanja objekata ima mali stepen uticaja na životnu sredinu. Naknada za eko taksu iznosi:

Velika pravna lica i preduzetnici500.000,00 dinara
Srednja pravna lica i preduzetnici125.000,00 dinara
Mala pravna lica i preduzetnici500.000,00 dinara
Mikro pravna lica i preduzetnici5.000,00 dinara

81.10 Usluge održavanja objekata – šta označava i kako izgleda posao

Šifra 81.10 obuhvata kombinovane usluge održavanja objekata koje se obavljaju u prostoru korisnika i uključuju različite pomoćne poslove: čišćenje, tehničko održavanje, iznošenje otpada, fizičko čuvanje i obezbeđenje, raznošenje pošte unutar objekta, pranje rublja i srodne aktivnosti. Posao obavlja pomoćno osoblje koje nije deo osnovne organizacije klijenta i ne preuzima odgovornost za glavnu delatnost korisnika. Tipični klijenti su upravnici poslovnih zgrada, stambenih kompleksa, industrijskih postrojenja, tržnih centara, zdravstvenih i obrazovnih ustanova, administrativnih objekata i sličnih prostora.

U praksi to znači da firma registrovana pod ovom grupom pruža paket usluga koje olakšavaju svakodnevno funkcionisanje prostora, često po ugovoru na period ili po satu. Mogu postojati stalni ugovori za redovno održavanje ili projekti kraćeg trajanja za generalna čišćenja i slične poslove. Bitno je da se ne radi o isključivo jednoj specijalizovanoj usluzi – ako se nudi samo unutrašnje čišćenje, to može pripadati drugoj, užoj šifri.

Šta sve možete raditi pod delatnošću 81.10 i kako se organizuje rad

Pod šifrom 81.10 mogu se obavljati kombinovane i međusobno povezane usluge održavanja prostora. U ponudi su obično paketi koji obuhvataju više aktivnosti, a način organizacije zavisi od veličine klijenta i vrste objekta.

Tipične aktivnosti

Uobičajene dnevne i periodične aktivnosti uključuju:

  • opšte i specijalizovano čišćenje (podovi, prozori, sanitarije, površine),
  • manji tehnički popravci i održavanje instalacija u okviru ugovorenih zadataka,
  • iznošenje i upravljanje otpadom unutar objekta do mesta predaje po pravilima klijenta,
  • pranje i održavanje radne odeće ili rublja,
  • fizičko obezbeđenje i kontrola pristupa u okviru dogovorenih obaveza,
  • unutrašnje raznošenje pošte i logističke manje usluge unutar zgrade.

Saradnja, odgovornosti i ključne obaveze

Saradnja se najčešće uspostavlja ugovorom sa jasno definisanim opsegom posla, radnim vremenom, kriterijumima kvaliteta i procedurama prijave problema. Preduzetnik treba da planira sledeće obaveze:

  • vođenje evidencije o radnim satima, prisutnosti i radu zaposlenih (posebno gde se zahteva kontrola ulaska/izlaska),
  • arhiviranje ugovora, radnih naloga, potvrda o obavljenim uslugama i reklamacija,
  • dostavljanje faktura i potvrda klijentima prema dogovoru,
  • osiguranje čitavog osoblja za rad na lokaciji i po potrebi ovlašćenja za obavljanje određenih tehničkih zadataka,
  • postavljanje jasnih procedura za upravljanje otpadom i bezbedno rukovanje hemijskim sredstvima ako se koriste,
  • održavanje opreme i alata i planiranje zamene ili servisa.

Praktični saveti za uspešno poslovanje u delatnosti Usluge održavanja objekata 81.10

Ova delatnost zahteva dobar odnos sa klijentima, pouzdano osoblje i urednu administraciju. Prvi korak je da se konsultujete sa računovođom oko opcije oporezivanja, jer grupa 81.10 može biti predmet paušalnog oporezivanja pod određenim uslovima; računovođa će pomoći da procenite da li vam ta opcija odgovara.

Ugovori trebaju jasno definisati obim radova, odgovornosti za materijal i opremu, procedure za reklamacije i kriterijume kvaliteta. Jasni servisni listovi i potvrde o obavljenom poslu olakšavaju naplatu i rešavanje sporova. Predlaže se ugovaranje osiguranja koje pokriva štetu nastalu tokom rada, jer fizička prisutnost u prostorima klijenta nosi rizike koji se najbolje pokrivaju polisom.

Obratite pažnju na upravljanje osobljem: selekcija pouzdanih radnika, redovna obuka u procedurama bezbednosti i zaštite na radu, kao i pravila ponašanja kod klijenata. Jasni interni pravilnici o radu, upotrebi hemije i opreme smanjuju reklamacije i rizike. Ako koristite podizvođače, ugovorite odgovornosti i proverite njihovu osposobljenost i dokumentaciju.

Kvalitet usluge gradite na komunikaciji-brzo odgovaranje na zahteve, fleksibilnost kod iznenadnih potreba i redovni izveštaji klijentima. Pratite tržište i konkurenciju: specijalizovani paketi (npr. održavanje poslovnih zgrada sa visokom frekvencijom čišćenja ili integrisani servisi za upravljanje objektom) često donose veću vrednost i stabilnije ugovore. Investirajte u efikasnu opremu i softver za planiranje rada i fakturisanje kako biste smanjili administrativne troškove i greške.

Čuvajte dokumentaciju i fiskalne obaveze uredno, konsultujte knjigovođu za sve promene u oporezivanju ili kad razmišljate o prelasku na paušal. Razmišljajte dugoročno: održivi poslovni model, zadovoljstvo klijenata i kontrola troškova ključ su uspeha u 81.10 delatnosti.

Pitanje: Koja je šifra delatnosti za Usluge održavanja objekata?

Odgovor: Šifra delatnosti koja odgovara za Usluge održavanja objekata je 81.10.

Pitanje: Koji je naziv delatnosti za šifru delatnosti 81.10?

Odgovor: Šifra delatnosti 81.10 odnosi se na delatnost Usluge održavanja objekata.

Pitanje: Da li se šifra delatnosti 81.10 odnosi na delatnost Usluge održavanja objekata?

Odgovor: Da, šifra delatnosti 81.10 upravo označava delatnost Usluge održavanja objekata.

Pitanje: Gde mogu da proverim detaljan opis delatnosti Usluge održavanja objekata?

Odgovor: Detaljan opis delatnosti Usluge održavanja objekata nalazi se na ovoj stranici, u zvaničnom opisu šifre delatnosti 81.10 i pratećem tumačenju.